Monday, April 11, 2011

rungutan dan nasihat seorang student architecturu!!

kenapa aku amik ARCHITECTURE?
sebab pada mulanya aku ingat architecture ni fun but memang fun pun. serius memang fun.
aku suka kawan2 yang banyak membantu dan sering bersaing, walaupun x puas hati dengan design orang lain yang dapat markah banyak (tu pandangan aku, aku x kisah korang nak cakap apa) tapi diorang tetap akan beri sokongan dan dorongan. senang cerita warmth hearted la (ntah betul ke x aku punya english aku pun x tau).
Tapi kepada budak2 habis SPM yang bercadang untuk join belajar architecture kat UTM ni korang  kene la kuat semangat dan x mudah mengalah dan sering atau selalu berusaha.
HAH! lagi satu kalau time presentation ke crit ke kalau pensyarah korang cakap design korang x teruk tapi worst,
korang kena la sabar dan anggap jerla tu satu proses pengajaran. buat2 senyum sudah walaupun dalam hati rasa macam nak bkao jer studio tu. kalau lecturer komen banyak sangat korang anggap la sumer tu salah korang tapi korang jangan x protects korang punya design pulak. tp mmg ada salah jugak la. sebab x ikut cakap lecturer. 
ada lagi perkara yang aku nak meluahkan. kalau korang x reti english buat2 la pergi kelas english. jangan la merayap sana sini. pergi cari kerja la apa la...tapi kalau cari kerja untuk tampung kehidupan universiti xpe la jugak. ingat murah dan senang ke hidup sebagai student architecture. banyak duit nak kene pakai tau.. 
walau apapun korang kene punctual dalam keje. jangan nak melengahkan masa (terutama aku)
kene ikut cakap orang tua"bersusah dulu bersenang kemudian" bukan "bersenang dulu bersusah kemudian" naya korang nnt!

ok la malas nak menaip
saja nak membebel kat sini

p/s: dah habis presentation.....lega sungguh!!

No comments: