Friday, April 15, 2011

KAHWIN???!!! APAKAH..

assalamualiakum dan salam sejahtera semuanya!!
lama sungguh x melajukan jari jemari tuk menaip di blog.
entri kali ni pasal jodoh dan aku sebenarnya bukan pakar tuk cerita pasal jodoh cuma iyelah semakin tua semakin pikir pasal jodoh
sebenarnya td aku aku makan la beramai2 dengan kawan aku kat studio..ala setakat order mcD jer.. iya lah kelas habis pukul 11malam nak keluar kang x boleh nak masuk balik 
 td kteorang cerita la pasal kaum adam ni...saja je bukan nak mengumpat pun cuma berkongsi cerita yg menarik untuk diambil pengajaran

lepas tu cerita punya cerita sampai la kisah ke kahwin...pastu mula la ckap nak tema apa time kawin nnt...
aku malas nak amik port kalau citer pasal kawin ni, nak nak pulak time aku makan...hhhmmmphhh mmg aku duduk diam kat situ sambil menghayati makanan aku dan mendengar cerita kawan2 aku ni...

maka banyak la kesimpulan mcm mana nak cari lelaki tuk kawin nnt...
ada yang cakap cari lelaki rajin la nnt senang hidup..cari lelaki yang sayang lebih kat kte la pastu ada jugak nak cari laki yang berkarier macam mana untuk kawin nnt and so on...
dan aku just dengar dan menghayati makanan..

sememangnya betul apa yang diorang cakapkan...iyelah kalau dah ada jodoh laki tu dapat la kte...kalau x nak buat macam mana..hanya tuhan saja yang tau

buat masa sekarang aku masih lagi menyinglekan diri sbb aku ada banyak tanggungjawab yang kene pikul... iyalah tanggungjawab sbgai anak, tanggungjawab sbgai kakak, tanggungjawab sebagi student lagi....
haisshh banyak sungguh yang kena pikul.. 

cuma aku selalu berdoa kat tuhan supaya beri kesejahteraan kat aku dan family, permudahkan urusan aku, dan kalau dah bertemu jodoh yg elok apa salahnya untuk teruskan...

ok la sampai sini jerla yang mampu aku taip....banyak keje nak kene settle dalam pukul 2 pagi ni... kalau ada apa cerita aku akan sampaikan.. 
ok...buhbye eberibodi!!!

p/s: kawan aku cakap "dah makin dewasa rupanya kte sampai boleh cerita pasal kawin, dulu cerita pasal nak cepat dapat boyfriend, sekarang nak cepat dapat suami"
of course la kte citer pasal kawin sbb umur pun dah 19 tahun...haisshh sabar jerla!!

4 comments:

sophie said...

i loikke! ^^

Nurul dot..dot..dot said...

haha aku pun baru post pasal kawin dek kerana perbincangan tadi LOL

fizah norman said...

yerrrrrrrrrrr nad! suke!

nadzirah nutz said...

gemar betul korang dengan tajuk ni...hahaha