Tuesday, February 1, 2011

HAKU & PASAR MALAM yg dah lama ada!!!!

hai hoi hai......kte bertemu kembali....ni post kedua aku ( tepuk skit).....atas desakan hana nuwul nak tengok aku punyer post baru...so HAKU pun terpaksa buat dan mengepost demi dier....

tajuk kali ni x berat sangat sbb semua orang pernah pergi pasar malam dan aku bru je balik dari pasar mlm kat tempat aku.......di kawasan NILAI ni kalau dah lama duduk mesti tau pasar malam mana yg paling best dan masyuk (bagi orang yg berniaga)....hahaha ni aku bagi senarai pasar malam n jadual dier....

selasa ~ pasar malam kat taman semarak....(bukan kat KL ok)...
rabu ~ pasar malam kat pekan salak ....(sekali lagi bukan kat PASIR SALAK)
jumaat ~ pasar malam kat desa cempaka....
sabtu ~ pasar malam kat kuarters klia....(bukan kat airport)
ahad ~ pasar pagi kat pekan salak.....

hah!!! hamik ko lists...mmg best pasar2 ni sebab dah umpama shopping complex tp basah punyer....hehehe...bleh senang hilang anak2 ye makcik pakcik sekalian!!!!korang bleh menyediakan duit yg banyak sbb korang rambang mata nak beli apa yg ada....(lebih2 lg makann)

tp bg family aku dulu2 ada benda penting yg kene beli....aku ngan abang2 aku mula nak 'mengepau' parents kteorang tuk beli segala kemahuan kteorang....kteorang bukan la spt budak len yg dapat bli mainan kat pasar tp kteorang bli mkanan tuk mengalas perut...bg kteorang baik bli snek2 yg ada n mengunyah dalam kereta sambil diperhatikan oleh parents kteorang yg dah terlari bajet!!! muahahaha...puas hati...mak ayah aku pun berkira dan berfikir untuk tidak membawa kteorang tp saper nak angkut sumer barang2 tu nnt......sabar jerla (kata hati ayah dan mak aku lebih terasa bajet lari)

mkann yg selalu kteorang bli ialah.....keropok lekor (msa kecik aku selalu pikir keropok susah utk didapati sampai kene prgi t'ganu...tu yg sampai terkeluar ayat "my precious kopok)....cendollll (klau dapat tu peeerrrgggghhhh!!! x hingat dunia kteorang)...apam balik (kemanisan dier memaniskan memori aku)...dan banyak lagi lahhhhhh(sampai x ingat).....

so itulah memori yg mmpu aku kongsi ngan korang......klau korang ada memori yg sama meh la join kongsi2 citer.....then dah xde apa lg yg aku nak citer...ja-ne everybody....

p/s: xde gambar nak tunjuk kat korang....ni baru second post ma....ta la leti lagi....

2 comments:

lunaflowers. said...

wahhh! tahniah! post kedua! :D

*silau mata aku tengok warna merah. pompom!

nadzirah nutz said...

haha....aku pun.....nak tukar warna la nnt