Monday, February 7, 2011

madu, honey dan kongsi

selama aku hidup ni aku selalu terpikir, "kalau mak aku dah x ada dalam dunia ni...saper yg akan gantikan dier?"

tentula dalam hati aku xnak sesiapa yg akan menggantikan mak aku, sbb mak aku sangat sempurna bg aku walaupun dier ada banyak kelemahan dan kekurangan(semua anak akan ckap mcm tu). Aku rasa nak menangis ble ayah aku bercerita pasal mak aku...aku xnak cerita kat korang pasal mak aku sbb aku nak semua ni rahsia. Mak aku bekerja kuat  untuk anak2 dier terutama untuk adik aku. Aku boleh nampak pegorbanan dier walau dier sembunyi. Aku boleh nampak air mata dier bila dier menangis sorang2 kat bilik memikirkan bila dier dah xde dalam dunia ni...

bila ayah aku ckap dier dapat mimpi yg dier kawin lagi satu kat mama, mama pun mula nak bising ckap yg bukan2..tp hakikatnyer ayah aku nak ckap mimpi tu petanda dier akan dapat pendamaian selepas sesuatu yg buruk telah terjadi...mungkin ayah aku ada masalh dan dier akan dapat rasa damai lepas tu...aku paham perasaan mak aku...mana mungkin la ada perempuan yg sanggup bermadu...tp lepas bermadu lama kelamaan akan biasa jugak...

ayah cerita kat aku masa hantar aku balik utmkl haritu...aku sebagai pendengar setia ayah pun dengar dan pikir secara terbuka....lepas tu ayah tanya,"kalau ayah kawin len apa pendapat adik?"... aku diam sekejap bg masa aku nak susun ayat untuk sedapkan hati aku dan ayah. Aku ckap kalau dah ada jodoh, elok perlakuan, alok agama, dan sanggup bermadu serta mampu menjalinkan hubungan yg baik dengan keluarga madu...apa salahnya...ayah terima jawapan aku...ayah saja nak uji tahap pemikiran aku...tp aku tau ayah xkan buat mcm tu...ayah x kan khianat mcm tu kat aku...

kpd mama aku, ayah mmg sayang mama. jangan terlalu curiga sangat dan jangan la asyik sebut"ayah ko keluar ngan perempuan lain la tu" nnt jadik doa pulak.
ayak ku jua

mak aku ditengah2

p/s: aku sayang famili aku...kalau ada sesiapa cuba rosakkan famili aku........................................

No comments: